1. توسعه نشان تجاری و ترویج کارکردها و فرهنگسازی با رویکرد توسعه پایدار؛
2. تعمیق بازارهای موجود و توسعه داراییهای پایه جدید بر روی ابزارهای فعلی با رویکرد بازاریابی؛
3. توسعه تعاملات و همکاریها با نهادهای مالی؛
4. توسعه و ارتقا سیستمها و روشها؛
5. مشتری مداری با رویکرد بهبود کیفیت در خدمات؛
6. توسعه متوازن در تعامل با نهادهای حاکمیتی، سیاستگذار، نظارتی ضمن حفظ هویت مستقل بورس کالا؛
7. توسعه و تنوع خطوط کسبوکار بورس کالا؛
8. بهبود نظامهای جامع مدیریت سرمایه انسانی.
1. بهبود و تعادل در کیفیت زندگی کاری و شخصی کارکنان؛
2. تعالی سرمایه انسانی؛
3. افزایش توازن حجم و ارزش معاملات در بازارها و ابزارهای مختلف؛
4. تعمیق بازارهای موجود؛
5. تقویت و توسعه نظاممند و متمرکز فعالیتهای حوزه بازاریابی؛
6. توسعه کالا/ دارایی پایه جدید بر روی بازارها/ ابزارهای فعلی؛
7. توسعه تعاملات و همکاریها با نهادهای مالی در حوزه توسعه بازار و خدمات به مشتریان؛
8. گسترش تعاملات با نهادهای حاکمیتی، سیاستگذار و نظارتی؛
9. توسعه فرهنگ سرمایهگذاری و ارتقای سواد مالی در حوزه کالایی؛
10. ارتقا جایگاه و نشان تجاری بورس کالا در سطح ملی؛
11. توسعه و ارتقا سیستمها و سامانههای فناوری اطلاعات و ارتباطات؛
12. ارتقا پژوهشهای توسعهای و کاربردی؛
13. بهبود فرآیندهای کسبوکار؛
14. تقویت فرهنگ برنامهریزی و تفکر راهبردی؛
15. مدیریت مالکیت معنوی؛
16. بهبود حاکمیت فناوری اطلاعات؛
17. توسعه خطوط کسبوکار جدید؛
18. حمایت از توسعه کسبوکارهای نوین در بازار سرمایه؛
19. تکمیل زنجیره خدمات به مشتریان؛
20. ارتقا کیفیت خدمات به مشتریان؛
21. افزایش رضایت و وفاداری مشتریان.
مرجع پایدار کشف قیمت و معاملات مبتنی بر کالا و اوراق بهادار کالایی