شرکت بورس کالای ایران با تکیه بر مفاهیم اساسی مدیریت کیفیت شامل : مشتری گرایی (Customer Focus)، بهبود مستمر (Continuous Improvment)، و ارزش تک تک کارکنان شرکت(Value of Every Associate)، استاندارد ISO9001:2000 را به عنوان یکی از ساز و کارهای ارتقای کیفیت فعالیت های مدیریتی خود برگزیده و ضمن پیگیری اهدافی چون ایجاد مشتریان خشنود تر(Delighted Customers)، تحقق درآمد بیشتر(Highr Revenues)، صرف هزینه های کمتر(Lower Costs)، و پرورش کارکنان توانمندتر(Empowered Employees)، رئوس کلی سیاستها و خط مشی کیفیت خویش را به شرح ذیل اعلام می نماید:
1- ترسیم چشم انداز و تدوین اهداف و راهبردهای شفاف میان مدت و بلند مدت.
2- تعیین اهداف سالانه و اعمال روش مدیریت بر مبنای هدف و نتیجه.
3- استفادهی مناسب از روش های علمی در فرآیند مدیریت کیفیت.
4- برقراری ارتباط منطقی، مستمر و منسجم با فعالان بورس کالا، سازمان های اثرگذار بر فعالیت های بورس ، رسانه ها، سهامداران و کارکنان.
5- شناسایی و تامین نیازهای فعالان بالقوه و بالفعل بازار، ارتقای استانداردها و تلاش در جهت بالابردن کیفیت خدمات.
6- فراهم ساختن بازار رقابتی، شفاف و منصفانه برای فعالیت تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و متقاضیان کالاهای پذیرفته شده در بورس کالا.
7- گسترش خدمات و ایجاد تنوع در ابزارهای معاملاتی شامل انواع اوراق بهادار مبتنی بر کالا متناسب با نیاز فعالان بازار.
8- بسترسازی جهت بکارگیری ابزاهای اعمال مدیریت ریسک و کشف قیمت منصفانه.
9- ایجاد مزیت رقابتی پایدار به منظور افزایش توان فعالیت شرکت در عرصه ی بین المللی.
10- تلاش بی وقفه در جهت اعتماد سازی و ارتقای اعتبار شرکت.
11- جلب مشارکت فعالان بازار و افزایش مستمر ضریب نفوذ بورس در داخل و خارج کشور.
12- گسترش معاملات الکترونیکی به عنوان بستر اصلی انجام معاملات در بورس کالا متناسب با توسعهی زیرساخت های مورد نیاز در کشور.
13- توسعه ی فعالیت های بین المللی شرکت به منظور کسب جایگاه مناسب در بازار سرمایه جهانی.
14- ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان از طریق آموزش های نظام مند.
15- جلب و توسعه ی مشارکت کارکنان در اداره ی امور شرکت به منظور افزایش بهره وری و سهیم نمودن آنان در نتایج حاصله.
16- تقویت روحیه کار گروهی در کارکنان جهت ایجاد تحول در شرکت.
مرجع پایدار کشف قیمت و معاملات مبتنی بر کالا و اوراق بهادار کالایی